Wednesday, April 23, 2014

Homestay KITA Manjung, Lumut Perak- Super Duper Awesome & Berbaloi

 
Ha arini kita citer pasal homestay plak...wahhh nak wat iklan la plak...bukan apa
ini la homestay yang aku amik masa reunion satu family anak kak jah
 
kalau korang nak tau..homestay ni kat area manjung..betul2 dekat ngan AEON yang baru bukak tu
siap bleh jalan kaki lah... nak bowling centre pun dekat...Giant pun dekat
 
kalu korang pergi sabtu ahad..siap ada pasar malam lagi...nak ke pasar malam tu
 
jalan jer kaki..nak beli ikan..nak beli sayur semua ada
 
pada aku ...homestay ni ..
menepati kreteria kami sekeluarga la
rumah dua tinggkat uollsss
 
MCD pun dekat jer dari rumah ni...
 

ini gambar aku google jew... MCD Manjung...
actually kebanyakan gambar2 dlm rumah ni
tuan punya homestay bagi
masa kami whatsapp2
baik ...rajin dia melayan soalan2 aku..
 
actually adik dia
geng car pool aku..
but still aku kena direct contact tuan Tanah kedaung
 
Kalau korang taip
HOMESTAY KITA kat FB pun ada gak
 
 
murah ja 250 jer semalam..kalu korg amik lagi byk malam
lagi la dpt murah
 
 ini contact no... tuan punya rumah..actually tuan rumah ni..buat homestay ni..sebab dia duk sorang..rumah bapak besar n cantik... tapi duk sorang sebab husband dia kat Sabah ...since dia pun blum di kurniakan cahaya mata..dia duk jer ngan mak dia yang duk dekat2 sini la jugak..


depan rumah plak..ada la padang uolllsss..kut2 la korang nak buat game family day..kan dah ada padang nak buat game... excited x korang!! best kan..ini abg ipar aku ... hihih..parking pun byk since depan tu padang kan..tak ganggu jiran tetangga punya depan rumah or parking dorg...

 
rumah dia besar.. ada 3 bilik... ruang tamu..ada aircond..bilik utama ada aircond
 
siap ada board game lagi dorang sediakan... anak sedaara aku siap main saidina la..dam ular la..terup la...aissshhh sonok dorg... bilik utama dia pun ada tv gak..siap ada dvd player lagi





tgk !! kat atas tu siap ada balcony...yg besar lagi.. bleh basuh baju..sidai je kat situ... eeee kalu aku ke sini lagi..confirm korang aku gi sini... nak masak boleh... peralatan dapur lengkap... korg x yah la nak bawak apa...

bwk ikan ngan beras jer... tgk parking depan rumah dia..besar kan... kitorang siap mkn durian lg kat depan tu..siap bersila2..yer la..x mo la tuan rumah x syok ngan kita plak nanti tgl bau.... kalu korang bwk kluar keta...anak2 bleh main lari2 kat situ...

 
 
ini bilik bawak... ada katil 2 tingkat
 
 aku ni nengok kan rumah ni...rasa nak ada rumah sebijik bik mcm ni..cantik hiasan dia.. siap dari dapur ke ruang tamu tu ada pintu..so tak la..rumah tu nanti bila masak 2 berbau!!

bijak kan tuan rumah




ada water heater...

 ini bilik kedua... selesa kan .. siap ada almari lagi...


 ini ruang makan


bilik utama

 

 
 ruang tamu...
 
call tau..contact no tu... kalu korang berminat..
 
pada kami..kami bagi 5 1/2 bintang dari 5 bintang
 
yeayyyy
 
nak ke lumut pun 10 minit
nak ke setiawan pun 10 minit
shoping complex.. 3-5 minit
teluk batik 15 minit
 
pendek kata...korang x yah la nak cari homestay lain kat manjung ni
yang sah2 only for muslim
murah
and insyalllah kosong
 
antara tempat menarik kat area Setiawan ni
 
teluk batik
waterfront lumut - tempat jual2 seafood
tempat pembiakan penyu
Setiawan
TLDM
Marina Waterpark
kedai makan harusla byk..femes2 lagi dlm blog
 
nak buat bako2 barbeque pun tuan rumah bg
tapi kami x la buat...sempat masa singkat
 
so kitorang buat bako2 kat tepi pantai teluk batik 
 
tu la ..sampai ke sudah x update2 aktivitinya
 
 
 

insyaalah bila senang yer korang!! bye love you guysssssss...tata

No comments:

Post a Comment

WhAt dO u tHiNk?