Tuesday, May 10, 2011

Cobaan Pertama Wat Karipap





Yeayyyyy .. sebenarnya saja jer tangkap gambar dekat2... nak tunjuk kejayaan mengelim tepi karipap nih... mak aku ajar tak dapat idea nyer lagi..kakak aku ajar (tokey karipap kat taiping ajar pun aku still don't the picture of klem2 tepi nyer lagi nihh..



last2..setelah buat sendiri karipap sekilo.. dlm mengelim2 karipap yang ke 10 baru la berupa sikit tepinyer...ada jugak bila dah fed up tu aku tekan ngan ujung garpu jer... dah marah la tuh..





it geting better n better..makin lama makin improve sampai la karipap yg ke 64...lepas buat aku karipap ni..memang aku respect giler la kat makcik karipap ... susah btl..ikutkan ati beli jer...tapi sampai bila nak beli..tak berkemahiran la mcm tu...



inti n kulit tu tak ada masalah..sebab selalu tgk tokan karipap (kakak aku buat) masalah utama tulah dia..


yang ni..mami buat karipap telur utk ashraf..tak pedasssss...



seronok bila tgk anak suka makan masakan kita..ilang letih...actually kredit harus diberikan pada daddy ashraf jugak..sebab uli doh n lenyek doh.. aku kelim2 tepi n buat inti jer...ini la weekend project kami laki binik..sementara ashraf tido petang.. start kul3 ptg..kul 5.30 dah bley makan..ashraf bgn kul 5.00 ptg.. so 1/2 jam kena kurung..

mamiiiii nak gi dapur lahhhh..nak tengookkkkk jerrrr


asyik suhh tunggu jerrr.. bila nihhhh



tgk anak aku nih.. pandai buat muka seposen..

5 comments:

  1. wow! hebat2.. bole pakai recipe kulit karipap kakak u ni.. tp nk kelim2 ni tahun depan aje la.. i dah beli dah tempat kelim express tu.. hihi..

    comeinya ashraf!! i suka gamba ashraf yg nombor 3 tu.. cian kena kurung, tp baik duduk situ x nangis..

    ReplyDelete
  2. 1st time akak punya karipap = HORROR :)

    ReplyDelete
  3. norah: hihihi..i ingat ini yang first n last kut buat..jenohhhh..hihihi...perlu kesabaran yg tinggi..

    memang la ashraf tak nangis ..sebab baru bgn.. mamun lagi...enjin blum panas lagi..

    ReplyDelete
  4. kak zel: hihih.. betul kan akak..susah la buat karipap ney..

    ReplyDelete

WhAt dO u tHiNk?