Monday, April 4, 2011

Wabbit ow Wabbit

Dulu masa kecik 2 dulu..bapak aku..ehhh bapak !! i anak bapak ok... ada la bela .. arnab ni..masih ingat lagi.. seronok nyer..bila dpt main ngan baby arnab .. bapak aku bela yang arnab yang selalu jadi test lab tu..yang warna merah n yang jenis kampung tu... saja buat hobby.. bagi anak2 main..

ada gak aku simpan niat nak ternak arnab ni secara komersial... dlm otak aku ni.. bley jer kalu bersungguh2..ada la cousin aku kat brunei tu.. siap buat penternakan hamster lagi..secara komersial... laju jer bisnesnya... binatang2 mcm ni..kalu dibela..cepat jer... membiak... yer la ...dia kan versi mcm tikus..sekali beranak sampai 6 ekor keatas pun bley...

selalu gak tfikir 2 nak berbisnes.. tapi tak tau la bila .. terjadinyer.. cita 2 tgl cita2 la... dtg mood kambing.. mula la cari info pasal kambing ni.. melambak2.. pastu mai mood kedai makan ...mcm 2 la keluar menu yang terkeluar..hehehe... satu hari insyaalah aku nak jugak ada bisnes sendirik ..tak kira...arghhh ..so kita layan gambar jer lah






ini plak yang warna itam.... ada 3 ekor semua nya... 2 sama warna betina..n yang ni.. jantan.. kira penjantan lah nanti..hihi.. adik aku beli sekor 35 ..so beli 3 dlm 95 hegget kut.. yang jenis ni mahal sikit ..sebab dia baka ..import.. lion head..nanti dah besar ni.. mata n idung ..dlm bulu la jawabnyer



hahahaa.... cage pun dah karat..itu cage aku masa... kami berdua dulu.. terjumpa anak kucing tepi jalan ...kami bela.. beli la complete ngan shampoo, kandang baru..traveling cage..suplimen.. tempat berak la...iskk.. beratus2 la jugak shoping kat kedai pet yang kat midvalley tu.. skunk kucing dah mati n melarikan diri..so kami antar cage ni kat umah mak aku kat kg.. adik aku ..apa lagi..rembat terus la... dah tak ada sapa guna...



comel kan!!!



ini dia ..tuan punya wabbit... haaa.. ambil tanggung jawab selain menjaga diri sendiri...hihihi..jaga la kau wabbit ko tu..kak cik.. pastikan dia montel mcm kak cik tau...ada anak nanti kasi akak tau...dah cerai susu..akak booking sepasang...ashraf suka!!!


ini kak cik nak buat aksi mcm wabbit ker? rabbit teliga kat atas la..bukan tepi pipi.. apa lah...hhahahaha

kut2 la sapa berminat nak menternak arnab ni bley la tgk link ni..byk info dpt di sini..http://arnab-manja.blogspot.com

1 comment:

  1. em ratu ade sekor dulu.2 tahun bela.angolia.last2 mati sbb kaki dia tersepit dlm sangkar then lumpuh.takble buat apa dah.g klinik pun doc kate mmg tggu ajal dia je la...skang mls dh nk bela2 sbb takut dh syg nnti dia pegi..sedih..

    ReplyDelete

WhAt dO u tHiNk?