Friday, April 1, 2011

Mee Goreng Basah ala mamak



Last nite..this is my dinner... malas nak masak nasik ..so kami makan goreng2 jerlah..nasib baik laki aku ni..jenis tak kisah.... tak makan nasik time dinner dia ..orait jer.. dulu ada pernah la sekali..aku melancarkan diet tanpa nasi..hehehe

kesian dia... ari2 masak noodle.. arini kuey teow..esok mee.. pastu pasta spiral buat style mee goreng.. pastu..bihun sup..pastu.. hailam..pastu bandung..kah kah kah.pastu cucur lah.roti sandwich lah...begitu la seterusnya..sampai berminggu2..last2 dia kata.. "boring la saya makan noodle2 nih" ekekeke..tapi memang berjaya kurus la jugak..sayang nyer pasal ...aku pun sama terjebak dlm kancah nasi bersama suami...adeiiii...

sebelum kawin lah..dari kecik sampai la besar..corak pemakanan kami sekeluarga memang tak makan nasi..mak aku tu..maybe fed up kut.. bila masak nasi mcm tak laku.. cuba kalu masak bihun ker..bihun tomyam ker... roti canai ke.. apa2 lah asalkan bukan nasi memang laku.. tepung tu cepat jer abis.. kalu org lain..pagi2 nasi lemak la.. semua dah start ngan heavy2.. kami ni..cuma kuih2 tradional jer mak buat.. sampai laki aku pun dah paham ..pagi2 memang aku ni tak makan heavy.....dah koje gomen ni..baru la ada makan paginyer...hmmmpphhh.. kalu dulu brunch terus la jawabnyer

aku rasalah..sebab mak aku ..memelihara eh mcm binatang lak..tak membesarkan anak perempuan..anak perempuan ni ..kurang makan sikit..tak tau la korang .. tapi ini yang berlaku.. so aku pun terikut2 mcm tu.. setengah org ni..kalu tak makan satu hari nasik bley gaduh ooo..hihihi

resepi nak ker? kalu goreng mee ni..tak yah.. ini versi ala2 mee sultan kat penang tu.. ada kentang bagai.. cuma tak ada cucur n sambal sotong jer letak dlm...korang pernah dengar ker?

No comments:

Post a Comment

WhAt dO u tHiNk?