Friday, March 11, 2011

mak ohhh mak !!!


tetiba plak aku teringat emak kesayangan aku tu...dia la emak dunia akhirat aku... tatkala adik beradik aku kutuk2 or mengusik dia kasar2 dia..aku bley naik marah..sedangkan mereka melawak jer.. memang aku ni..mak ni memang tak ley usik langsung..i'll do anything for her.. mak aku ni..kalu nak di ceritakan ..kang korang kata aku ni.. puji melambung2 ..siapa tak sayang mak sendiri tul dak ..tapi to you lah.. tapi apa pun emak aku memang lebey bagus dari mak korang ...heheheh...

yang bley teringat ni..sebab mak aku tengah demam kat kampung... so sekarang semua dlm kepala otak aku ni..memang mak jer lah... entah apa kena ntah muntah2.. takkan nak dpt adik kut...hihihih... doktor kata mak makan benda berangin...harap mak sembuh cepat... akak sayang mak....

bila tgk kat luar ujan..teringat mak aku buat lawak sengal...bila teringat mesti aku bley berdekah2 sesorang... mcm org gila kan... that's what my mum nyer penangan... ada satu kali tu.. masa tu aku bujang2 lagi... so memang aku ni 100% milik mak aku... aku bwk dia ke pekan dula kangsar ..utk beli barang.. aku berdua jer ngan dia..kalu dia suh tu memang aku takkan ckp byk nyer..so trus bwk dia...cari parking tak jumpa.. so aku duk kat tepi jln tepi kedai... mak membeli...

lepas beberapa minit tu.. aku nampak la mak aku dtg ke arah aku ngan brg2 .. sekali..aku ..nengok dia tetiba dia masuk dlm kereta iswara merah depan kereta aku.. siap tutup pintu tu..kah kah kah.. pastu aku nengok kepala dia siap pandang sembang ngan org tu... dia pun apa lagi..kelam kabut keluar..sbb dah silap kereta.. dia ingat kereta aku.. waktu ujan maybe dia kelam kabut.. dia kata ..siap yang duk dlm kereta tu lelaki... pun terkedu tgk dia masuk... hihih..tanya la kat dia ..apa dia sembang ngan org tu.. mak ckp ..jom balik la.. kih kih kih

mak o mak .. jgn kata dia ..aku selalu tersilap ngan kreta laki aku.. kereta dia tak da alarm tit tut tu.. so pakai kunci ...aku ni punya la jolok kunci mcm nak patah.. bebel sorang2 kunci menyusahkan lah.. sekali aku tgk kat tempat duk blakang mcm bersih..eh... alamak silap kereta..aku apa lagi..ngan tersipu n tergelak sorg2 beredar ke keta laki aku..dah byk kali la jugak..tu lah..aku ngan mak ni byk persamaan ... kelam kabut!!

korang pernah kena tak? alamak sekali lagi mcm esei... ala baru2 ..tgh mood byk

2 comments:

  1. first time tgk gambar mak ko...

    ReplyDelete
  2. hihihii...tu la ko.. tak pernah nak gi umah aku kat kk tu.... nanti kalu resort syamil tu dah bukak leh la singgah umah aku....mak aku ni..tinted sikit.. small size like ur mom...aku ni mayb ikut belah bapak aku...

    ReplyDelete

WhAt dO u tHiNk?