Wednesday, March 16, 2011

idaman kalbu





aduyaiii... makan ati nengok compact kamera mcm ni... tak la bulky sangat mcm dslr..kualiti memang sebijik mcm dslr...aku bukan la nak jadi pro pun kalu nak beli yang dslr tu ... setakat nak tangkap gambar utk koleksi peribadi..bak kata org la.. picture may freeze time..bila la dapat ni...geram2

ada kamera dulu .. sayang basuh plak...dlm washing machine.. dia angkat sekali dlm kain....sampai sekarang tak berganti2...tak la hebat sangat .. dulu masa 2006 ada 7 megapixel pun dah hebat la sangat rasanyer..skrg entah berapa megapixel terhasil pun aku tak tau..last aku tau ada 12 megapixel...

skunk harapkan kamera phone jer.. hiihihi.. dlm kamera2 phone pun..beribu dah kita tangkap gambar ashraf kan... nasib baik ada cyber shot.....


aku mula jatuh chenta ngan kamera ni.. bila nengok kawan baik aku ..si aisyah sinclair tu pakai..wah aisyah sinclair kawan aku.. hebat tuh.. aisyah mat sahak la..dia pun pakai yang ini..tapi tak tau la yang LX3 or 5 .gambar 2 dia semua cantik2.. mcm pakai kamera pro..tapi dah dorang dlm gambo pun comei.. mesti la lagi cantik...





tgk mcm sedap kan pancake dia buat ni... sangat2 terer lah... tambahkan pulak kualiti gambar.. rasa mcm nak masuk tangan dlm komputer ..nak amik makan..argghhhhh.. sya ! i dah beli da skop ukuran ngan sudu ukuran tu.. whisk pun dah ada.. heheh..nanti bley la try resepi2 u tu...

http://cookingchums.tumblr.com/

nanti i dah beli kamera ni..kita berblog bersama yer!.. dlm blog ni gambar2 byk i google jer .. kesian kan!sod alif ba ro.. sabar yer..

7 comments:

  1. hahaha aku pun update about food gak... tp pegi melantak je bukan pegi masak... hahahaha boleh join tak?? kuikui

    ReplyDelete
  2. kan.. kamera si aisyah tu cntik kan gmbr dia.. aku pun aritu dok berkira nak ambik tu tp laki aku nak D90 plak...

    ReplyDelete
  3. hai2...ehehe...thanks sbb sudi sggh blog ratu.wah cam gelemer gitu bahasakan diri ratu.takpe...bahasa blogger ye tak...kire ampunla...walaupun diri tak seratu mana.stakat ratu dihati suami n anak2.skang mmg ramai dh pakai dslr kan.dh dh byk gak kamera baru yg kuo ala2 dslr.nikon pun ade baru kuo gak kalau tak salah.tp still ribu2 gak sebutannya.muke tak bpe nk cantik pun leh nampak cntik bila guna dslr...wah suke gitu...takpe ade rezki nnti leh bli ye... :)

    ReplyDelete
  4. yatt - awat tak leh join citer pasal makan2 ni..hihih.. kita kan penternak lemak berjaya..dah.. sedap n kita suka..layan jer lah yer..aku sekarang tgh berkira2 nak diet...tapi ko tau la naza tu.. pencinta makanan..aku pun susah nak control..hihih..

    -pada aku lah.. yang camera ini pada aku kecik la..bley buh dlm handbeg...yang D90 ni ada la kwn ofis aku beli gak.. ada gak survey dulu..tapi tak dapek la nak beli mahal..

    ReplyDelete
  5. wahh.. dapat komen dari kak ratu.. hihih...tu lah tgh kumpul duit sehari seposen..hihih.. kak ratu buat la contest... hadiah utama camera ni.. nanti ana org pertama join..hihihi

    terima kasih gak singgah sini...nanti rajin 2 singgah lg

    ReplyDelete
  6. hihihi... ini penkek yang macam versi Mc'D Breakfast pancake ni ..hasil my best buddy.... aisyah .... katanya first time buat dah jadi... kami berkongsi blog yg ada link kat atas tu..skunk blog tu ...dipelopor kwn.. dia byk masak lately..hebat2 lak tu..

    ReplyDelete

WhAt dO u tHiNk?